woensdag 19 maart 2014

Een zwierig zwierjurkje

Ik maakte voor de verandering nog eens een jurkje voor de dochter.
;)
 
Maar deze keer toch iets anders dan anders.
:)
 
Het werd een soort hemdjurk (zo beschrijft de dochter het toch)
 
Wederom nam ik het bovenstuk van de basisjurk van SVDHZ. Het achterpand legde ik tegen de stofvouw, en het voorpand knipte ik 2 keer uit (volledig rondom met naadwaarde, bij de middenvoor nam ik zelfs een drietal cm naadwaarde omdat de voorpanden elkaar wat moeten overlappen)
De beide hoeken van het voorpand plooide ik over, en ik naaide ze voor de zekerheid met een paar steekjes vast. Het jurkje sluit vooraan met kamsnaps.
Voor de eerste keer ook een cirkelrok erbij. En vooral dat deel vindt de dochter SUPER.
;)
 
Nu kan ze eindelijk echt zwieren!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
kleine broer vond het een leuk tapijtje
;)
 
 
 
zwierig hé
 
 
een zwierig kleedje en wind: geen goede combinatie
;)
 
 
patroon: basis SVDHZ
stof: Color me Retro van Art Gallery Fabrics
biais: Veritas
post signature










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten